Soubory cookies nám pomáhají poskytovat naše služby. Používáním tohoto webu souhlasíte s používáním souborů cookies. Neuchováváme žádné osobní údaje. Další informace.

Média / Případové studie / Důlní dampr společnosti Atlas Copco MT6020 pokračuje v lámání rekordů v produktivitě

Důlní dampr společnosti Atlas Copco MT6020 pokračuje v lámání rekordů v produktivitě

2011-12-07

Vzhledem k tomu, že náklady na přepravu představují jednu z nejdůležitějších položek rozvahy důlní společnosti, vítězí v produktivitě důlní dampr MT6020 společnosti Atlas Copco.

Důlní dampr MT6020

Důlní dampr MT6020 společnosti Atlas Copco kombinuje výkon a sílu nutnou pro přepravu ve velkém měřítku, přitom je ale dost kompaktní a robustní, aby si dovedl poradit s rampami v podzemních dolech po celém světě.


Efektivita přepravy představuje v podzemním dobývání obtížně řešitelný problém. Dampr musí být dostatečně výkonný, aby byl schopen dlouhodobě přepravovat těžké náklady na dlouhé vzdálenosti, přitom ale i kompaktní a robustní, aby měl přístup i na nejproblematičtější rampy.
 
Důlní dampr MT6020 společnosti Atlas Copco podává dobrý výkon v obou těchto směrech a pokračuje v lámání rekordů v produktivitě a nákladové efektivitě.
 
Tento úspěch je výsledkem zejména užitečného zatížení vozidla 60 tun, snadného servisu a ergonomického pracovního prostoru obsluhy, který byl vybaven extrémně odolnou a trvanlivou vnější konstrukcí s hmotností zhruba 1,5 tuny.
 
Důlní dampr MT6020 byl na trh uveden v roce 2008 a poskytl tak dolům jedinečnou příležitost zvýšit přepravenou hmotnost na kilometr za hodinu (t/km/h) a ušetřit náklady zmenšením vozového parku.
 
Tyto výhody byly rychle rozpoznány zejména v Austrálii, kde dodavatel důlních služeb ACM (Australian Contract Mining) nedávno obdržel dodávku už stého důlního dampru MT6020 provozovaného v této zemi. „Rozšířili jsme vozový park důlních damprů MT6020 společnosti Atlas Copco, protože to je s velkou rezervou nejproduktivnější podzemní vozidlo, které je dnes k dispozici,“ říká Brian Rodan, generální ředitel společnosti ACM.
 
Významných přínosů si všiml i Stuart Tonkin, provozní ředitel společnosti Barminco, která provozuje největší vozový park damprů MT6020 v Austrálii a Africe. Říká: „Zmenšení vozového parku a jeho celkového výkonu v kW umožňuje úspory nákladů, které jsou důležité na aktuálních trzích. Důlní dampr MT6020 představuje další krok ve vývoji kloubových důlních damprů a v oboru se prosazuje.“
 
 
Společnost Atlas Copco potvrzuje pokračující úspěch dampru v Austrálii a říká, že se díky své spolehlivosti a výkonu stal tento 60tunový dampr vedoucím strojem ve své třídě.
 
Manažer výrobní řady Matt Cobham vysvětluje: „Prodali jsme 60tunové dampry rovným dílem dodavatelům služeb i důlním společnostem a jsme přesvědčení, že důlní dampr MT6020 je jasná a aktuální první volba. Zákazníkům v Austrálii bude během roku 2011 dodáno šedesát damprů. Více než polovina z nich nahradí v dolech jiné dampry.
 
„Oproti původnímu důlnímu dampru MT5000 jsme modernizovali i celé hnací ústrojí – nápravy, kontejner, sklápěcí kontejner, převodovku a motor. Náš nejstarší důlní dampr MT6020, který pracuje ve zlatých dolech Stawell ve Victorii, za sebou má už více než 25 000 provozních hodin a stále si vede dobře.“
 
Při přepravě nákladu rychlostí 11 km/h na rampě s 15procentním sklonem, což je situace obvyklá ve velkých podzemních dolech, je důlní dampr MT6020 stejně rychlý jako dampr s menším užitečným zatížením, ale zajišťuje o 20 procent vyšší nosnost. Navzdory své nosnosti 60 tun nevyžaduje větší rozměry výkopu.
 
K modernizacím plánovaným na rok 2012 patří instalace motoru Cummins Tier 2, který nabízí extrémně nízké emise i výrazně nižší hlučnost. Podle Matta Cobhama bude tato modernizace ještě významnější proto, že větší podzemní doly jsou stále hlubší a zápasí s účinností větrání a vyššími náklady na energii.
 
Důlní dampr MT6020 se vyrábí ve švédském Kvarntorpu.

 
Základní data důlního dampru MT6020
  • Užitečné zatížení: 60 tun
  • Délka: 11 227 mm. Šířka: 3440 mm. Výška: 3170 až 3470 mm
  • Velikost pneumatik: 35/65 R33
  • Motor: Cummins QSK 19-C, 760 hp
  • Odpružení přední nápravy
  • Nejvyšší rychlost (při plném zatížení): 36 km/h
  • Maximální točivý moment při 1300 ot./min: 3084 Nm
  • Kabina obsluhy s klimatizací
  • Objem palivové nádrže: 844 l
  • Spotřeba paliva 67 l/h
  • Certifikace ISO ROPS/FOPS
  • Poloměr otáčení: 44° 
Více informací a technické údaje naleznete pomocí tohoto odkazu:
http://www.atlascopco.com.au/auus/products/navigationbyproduct/ProductGroup.aspx?id=1401362
 

Další informace vám poskytne:

Atlas CopcoUnderground Rock Excavation (Podzemní dobývání hornin) je divize obchodní oblasti Technika pro těžbu a dobývání společnosti Atlas Copco. Vyvíjí, vyrábí a prodává široký sortiment razicích a těžebních zařízení pro různé podzemní aplikace po celém světě. Tato divize se zaměřuje především na inovativní návrh produktů a systémy podpory servisních služeb, které s sebou přinášejí přidanou hodnotu pro zákazníka. Ústředí divize a hlavní výrobní centrum se nachází ve švédském Örebro.